Nysted børnehus

Dagsrytme/ugerytme

Nysted Børnehus har åbent man.- tors 6.24 – 16.45. fredag  6.24. til 16.00.

Vi spiser morgenmad imellem 6.30 og 7.45 hver morgen.

Vuggestue og børnehave kan spise hver for sig.

Hvis børnene kommer senere end kl. 9.00, kan man ikke forvente at barnets stue er hjemme i institutionen. Husk altid at tjekke for ændringer ved opslag, på AULA eller spørg personalet.

Vi spiser frokost i tidsrummet 10.45 til 11.30.

I vuggestuen har vi frokostordning.

Vi spiser frugt hver dag imellem 14.00 og 14.30.

Vi henstiller til forældrene at de ikke henter deres børn i tidsrummet når der spises frugt

Vi har delt dagen op, om formiddagen er der  planlagt struktureret pædagogisk aktivitet - Dette kan være i forhold til KOMPAS, ture ud af huset, bål, på cykeltur med vores Christianiacykler osv.

Vuggestuebørnene følger deres eget mønster for søvn - I tæt dialog med jer forældre finde vi den løsning der passer til jeres barn.

Efter frokost sover de børn der har behov for det  til middag i børnehaveafdelingen.

Om eftermiddagen er vi alle ude på vores dejlige legeplads, om sommeren lever vi ude på vores dejlige store legeplads.