Nysted børnehus

Om Nysted Børnehus

Velkommen til Nysted Børnehus

Vi glæder os til at samarbejde med jer forældre, så vi sammen kan skabe en tryg hverdag, hvor jeres barn/børn bliver en del af et fællesskab.

Vi er en kommunal institution med både børnehave og vuggestue.

Vi kan være op til 65 børnehavebørn og 13 vuggestuebørn. Fordelt på 3 stuer i børnehaven og en i vuggestuen.

Vi har madordning i vores vuggestue.

Vi har en dejlig STOR legeplads. Vi ligger tæt på Nysted havn, Nysted strand såvel som skoven ved Ålholm slot.

De udendørs muligheder i Nysted danner således en perfekt ramme for masser af udendørs aktiviteter med børnene.

Vi understøtter Guldborgsund Kommunes kerneopgave.

Vigtigst for os alle i Nysted børnehus er at skabe en hverdag med fokus på at vi er sammen med børnene.

Det er vores opgave at her er en glad, tryg og tillidsfuld atmosfære, at vi modtager barnet/børnene hver dag på en imødekommende måde, hvor der er mulighed for, at en voksen hjælper med at tage afsked med forældrene. Barnet skal have en følelse af, at det er betydningsfuldt og ventet.
Hver dag er noget særligt for netop dit barn.

Det er vigtigt for os at inddrage vores legeplads og nærmiljø i vores daglige pædagogiske arbejde. Vi er ejer af 3 Christiania cykler som vi benytter til at kommer hurtigt frem i vores nærmiljø. Alle bruger cykelhjelm og veste, når vi er på cykeltur.

Vi har indkøbt buskort til institutionen som vi benytter i vores pædagogiske arbejde.

Vi er ude hele året. For at skærpe børns og voksnes opmærksomhed på sciens /ude liv, skaber vi aktiviteter hvor vi bruger de ressourcer naturen har at tilbyde gennem året. Det kan f.eks. være bål aktiviteter, kastanjer, krydderurter, små dyr eller vand. Vi vil ligeledes bruge vores drivhus. Den uge man har udegruppe, har teamet råderet over vores buskort